Отримання інформації в податкових органах при оформленні пенсії
Слов’янська державна податкова інспекція Головного управління ДПС у Донецькій області провела чергову гарячу лінію з питань отримання інформації про перебування фізичних осіб на податковому обліку в контролюючому органі та сплати ними єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиного внеску).
На питання платників відповідала головний державний інспектор сектору з надання адміністративних та інших послуг Слов’янської ДПІ Ірина Мурашко.
Податківець роз’яснила, що, відповідно до вимог законодавства, взяття на облік фізичних осіб–підприємців як платників податків та платників єдиного внеску в органах ДПС здійснюється на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, отриманих у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державний реєстром та інформаційними системами контролюючих органів.
Дані про взяття на облік фізичних осіб–підприємців як платників податків та платників єдиного внеску передаються до Єдиного державного реєстру та підтверджуються відомостями з Єдиного державного реєстру. Отже, першоджерелом відомостей щодо фізичних осіб–підприємців є Єдиний державний реєстр.
Частиною другою ст. 11 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» визначено, що відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі, надаються, зокрема, у вигляді безоплатного доступу, виписок, витягів у паперовій та електронній формі, що містять відомості, актуальні на момент запиту або на визначену дату, а також документів у паперовій та електронній формі, що містяться в реєстраційній справі, відповідно до Порядку надання відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 05.05.2023 № 1692/5.
За отриманням юридично значимих відомостей щодо реєстрації фізичною особою–підприємцем необхідно звертатися до Єдиного державного реєстру.
Якщо отриманої інформації недостатньо, платник єдиного внеску/застрахована особа може отримати документальне підтвердження інформації, яка наявна в реєстрі страхувальників, шляхом направлення запиту про отримання витягу з реєстру страхувальників до контролюючого органу.
Також податківець акцентувала увагу, що на даний час реалізована можливість направити запит про отримання витягу з реєстру страхувальників за формою 1-ЗРС (ідентифікатор форми F1303801) через інформаційно-комунікаційну систему «Електроний кабінет» (https://cabinet.tax.gov.ua) (режим «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету) та отримати витяг з реєстру страхувальників (щодо фізичної особи – підприємця або фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність) за формою 2-ВРС (ідентифікатор форми F1403801) або довідку з реєстру страхувальників за формою 1-ДРС (ідентифікатор форми F1438201) (режим «Перегляд звітності» приватної частини Електронного кабінету).
Відповідно до п. 3 Прикінцевих положень Закону України від 4 липня 2013 року № 406-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України в зв’язку з проведенням адміністративної реформи» (далі – Закон № 406), органи ДПС почали виконувати функції з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з жовтня 2013 року. Від Пенсійного фонду України (далі – ПФУ) до ДПС був переданий реєстр страхувальників станом на дату набрання чинності Закону № 406.
Органи ПФУ продовжували адмініструвати єдиний внесок у частині завершення процедур такого адміністрування.
Отже, ДПС надає витяг з реєстру страхувальників стосовно платників єдиного внеску, які були включені до такого реєстру та підприємницька діяльність яких не припинена станом на жовтень 2013 року, або які взяті на облік в органах ДПС після цієї дати.
Нагадуємо, що за отриманням адміністративних послуг, консультацій та практичної допомоги з питань роботи електронних сервісів від ДПС платники податків можуть звернутися до фахівців ЦОП Слов’янської ДПІ за адресою: м. Слов’янськ, площа Соборна, 3, а також за телефонами:
(06262) 2 31 89, (0626) 62 13 37, (06262) 2 43 97, (095) 501 33 54.
Крім того, платники податків мають можливість звернутись до Контакт-центру ДПС (0800501007), щоб здійснити попередній запис до ЦОП, та визначити зручні дату і час візиту.