Отримання інформації в податкових органах при оформленні пенсії

Дата: 04.11.2024 10:57
Кількість переглядів: 50

Слов’янська державна податкова інспекція ГУ ДПС у Донецькій області провела чергову гарячу лінію з питань отримання інформації про перебування фізичних осіб на податковому обліку в контролюючому органі та сплати ними єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. 

На питання платників відповідала головний державний інспектор сектору з надання адміністративних та інших послуг Слов’янської ДПІ Ірина Мурашко. 

Податківець роз’яснила, що відповідно до вимог законодавства взяття на облік фізичних осіб – підприємців як платників податків та платників єдиного внеску в органах ДПС здійснюється на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, отриманих у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державний реєстром та інформаційними системами контролюючих органів. 

Дані про взяття на облік фізичних осіб – підприємців як платників податків та платників єдиного внеску передаються до Єдиного державного реєстру та підтверджуються відомостями з Єдиного державного реєстру. Отже, першоджерелом відомостей щодо фізичних осіб – підприємців є Єдиний державний реєстр.

Частиною другою ст. 11 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» визначено, що відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі, надаються, зокрема, у вигляді безоплатного доступу, виписок, витягів у паперовій та електронній формі, що містять відомості, актуальні на момент запиту або на визначену дату, а також документів у паперовій та електронній формі, що містяться в реєстраційній справі, відповідно до Порядку надання відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 05.05.2023 № 1692/5.
 
За отриманням юридично значимих відомостей щодо реєстрації фізичною особою – підприємцем необхідно звертатися до Єдиного державного реєстру. 
Якщо інформації, отриманої з Єдиного державного реєстру, недостатньо, платник єдиного внеску/застрахована особа може отримати документальне підтвердження інформації, яка наявна в реєстрі страхувальників шляхом направлення запиту про отримання витягу з реєстру страхувальників до контролюючого органу. 

Також податківець акцентувала увагу, що на даний час реалізована можливість направити запит про отримання витягу з реєстру страхувальників за формою 1-ЗРС (ідентифікатор форми F1303801) через інформаційно-комунікаційну систему «Електроний кабінет» (https://cabinet.tax.gov.ua) (режим «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету) та отримати витяг з реєстру страхувальників (щодо фізичної особи – підприємця або фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність) за формою 2-ВРС (ідентифікатор форми F1403801) або довідку з реєстру страхувальників за формою 1-ДРС (ідентифікатор форми F1438201) (режим «Перегляд звітності» приватної частини Електронного кабінету).

При цьому вона зазначила, що відповідно до п. 3 Прикінцевих положень Закону України від 04 липня 2013 року № 406-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України в зв’язку з проведенням адміністративної реформи» (далі – Закон № 406) органи ДПС почали виконувати функції з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з жовтня 2013 року. Від Пенсійного фонду України (далі – ПФУ) до ДПС був переданий реєстр страхувальників станом на дату набрання чинності Закону № 406.

Органи ПФУ продовжували адмініструвати єдиний внесок у частині завершення процедур такого адміністрування.

Отже, ДПС надає витяг з реєстру страхувальників стосовно платників єдиного внеску, які були включені до такого реєстру, та підприємницька діяльність яких не припинена станом на жовтень 2013 року, або які взяті на облік в органах ДПС після цієї дати.

Нагадуємо, що за отриманням адміністративних послуг, консультацій та практичної допомоги з питань роботи електронних сервісів від ДПС платники податків можуть звернутися до фахівців ЦОП Слов’янської ДПІ за адресою: м. Слов’янськ, площа Соборна, 3, а також за телефонами: 
(06262) 2 31 89, (0626) 62 13 37, (06262) 2 43 97, +38 (095) 501 33 54

Крім того, платники податків мають можливість звернутись до Контакт-центру ДПС (0800501007) щоб здійснити попередній запис до ЦОП, та визначити зручні дату і час візиту.

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт