Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки від 07.10.2024 р.
Реєстраційний номер справи в Єдиному реєстрі № 01-10-9884-24
Замовник:
Слов’янська міська військова адміністрація Краматорського району Донецької області
1. Назва документа державного планування:
Програма економічного і соціального розвитку Слов’янської міської територіальної громади на 2025 рік
2. Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування
Програма економічного і соціального розвитку Слов’янської міської територіальної громади на 2025 рік визначає сукупність взаємоузгоджених завдань і заходів, що будуть реалізовуватися структурними підрозділами Слов’янської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області, підприємствами, установами та організаціями щодо вирішення нагальних проблем та досягнення стратегічних цілей розвитку територіальної громади у 2025 році. Програма спрямована на відновлення і розвиток економіки громади: стабілізацію економічного розвитку громади та відновлення її зростання, проведення цілеспрямованої містобудівної політики; оновлення та розвиток інженерно-транспортної інфраструктури, в тому числі постраждалої внаслідок військової агресії Російської Федерації, впровадження енергоефективних заходів, відновлення будівництва об’єктів соціальної сфери, сприяння відновленню постраждалих об’єктів житлової та нежитлової інфраструктури, розвиток міжнародних відносин, створення умов для розвитку підприємництва та для роботи промислових підприємств, забезпечення якості та загальної доступності публічних послуг. Стратегічні цілі Програми: Ціль 1. Оновлена, конкурентоспроможна економіка. Ціль 2. Якість життя та людський розвиток. Ціль 3. Ефективне управління та безпека в умовах зовнішніх і внутрішніх викликів. Ціль 4. Екологічна безпека та збалансоване природокористування. У період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 «Про введення воєнного стану в Україні», розроблення та затвердження програм економічного і соціального розвитку областей, районів, міст на наступний рік здійснюється відповідно до положень чинного законодавства, зокрема законів України «Про державне прогнозування та розроблення
програм економічного і соціального розвитку України» від 23.03.2000 №1602-ІІІ (зі змінами), «Про засади державної регіональної політики» (зі змінами, внесеними згідно із Законом №2389-IX від 09.07.2022), «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 №389-VIII (зі змінами), «Про внесення змін до розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України та інших законодавчих актів України» від 15.03.2022 №2134-ІХ, відповідно постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2022 №252 «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану» (щодо особливостей формування та виконання місцевих бюджетів, затвердження/внесення змін до місцевих (цільових) програм). У Програмі враховані положення документів державного планування, які діють на державному та регіональному рівнях: Указ Президента України від 30 вересня 2019 року № 722/2019 щодо Цілей сталого розвитку України на період до 2030 року; Програма діяльності Кабінету Міністрів України (затверджена постановою Верховної Ради України від 04 червня 2020 року № 665-IX); Державна стратегія регіонального розвитку на 2021–2027 роки, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2020 №695; Національна економічна стратегія на період до 2030 року, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 03 березня 2021 року № 179; Стратегія людського розвитку, затверджена Указом Президента України від 02 червня 2021 року № 225/2021; Національний план управління відходами до 2030 року, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2019 р. № 117-р Стратегія розвитку Донецької області на період до 2027 року, затверджена розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації 17.02.2020 № 147/5-20; З метою забезпечення цілісності системи планування розвитку територіальної громади Програма базуватиметься на положеннях міських програм. Виконання Програми здійснюватиметься в межах реальних фінансових можливостей бюджетів усіх рівнів та за рахунок позабюджетних коштів. Програма залишається відкритою для доповнень та коригувань. Зміни та доповнення до Програми затверджуються начальником Слов’янської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області.
3. Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Для кожної зі стратегічних цілей Програми визначаються завдання та заходи економічного і соціального розвитку Слов’янської міської територіальної громади. В ході реалізації Програми для завдань і заходів можуть бути представлені проєкти, серед яких можуть бути проєкти, які відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» підлягатимуть оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Для таких проєктів має бути здійснена процедура оцінки впливу на довкілля.
4. Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в)транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
а) для довкілля: У процесі здійснення стратегічної екологічної оцінки (далі – СЕО) мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації Програми. Зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких складових довкілля: атмосферне повітря, водні ресурси, відходи, земельні ресурси, біорізноманіття та рекреаційні зони, наслідки для здоров’я
населення. В результаті реалізації заходів Програми ймовірний вплив на довкілля не буде перевищувати нормативно допустимих рівнів. Це буде забезпечуватись застосуванням сучасних технічних рішень та проходженням процедури оцінки впливу на довкілля (ОВД), за потреби. б) для територій з природоохоронним статусом: Під час здійснення СЕО, варто оцінити ймовірні наслідки впливу від впровадження заходів
Програми на території та об'єкти природно-заповідного фонду, їх охоронні зони, землі природно-заповідного фонду України, території та об'єкти, що мають особливу екологічну, наукову і естетичну цінність та об'єкти комплексної охорони. в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, відсутні.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено
Зважаючи на комплексність завдань проєкту Програми, яка обумовлюється необхідністю виконання стратегічних цілей Програми, потрібно розглянути виправдані альтернативи планованих рішень. Запропонований проєкт Програми слід розглядати як найсприятливіший. В процесі здійснення стратегічної екологічної оцінки також потрібно розглянути «нульову» альтернативу (опис та оцінка ситуації у випадку
незатвердження Програми).
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Для проведення стратегічної екологічної оцінки необхідно використовувати наявну інформацію, зокрема доповіді про стан довкілля; статистичну інформацію; дані моніторингу стану довкілля; іншу доступну інформацію. Під час проведення стратегічної екологічної оцінки необхідно застосовувати аналітичні методи, матриці наслідків, експертний аналіз та, в разі необхідності, інші методи, а також методи участі громадськості, такі як інформування, консультування, обговорення тощо.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами України. Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проектуванні, будівництві, введенні в експлуатацію, експлуатації, консервації, споруд та інших об’єктів. Законом встановлено, що використання природних ресурсів здійснюється з додержанням обов'язкових екологічних вимог: а) раціонального і економного використання
природних ресурсів на основі широкого застосування сучасних технологій; б) здійснення заходів щодо запобігання негативному впливу на стан навколишнього природного середовища; в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів; г) застосування методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров'я населення; д) збереження територій та об'єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні; е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб; є) здійснення заходів
щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття. Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на об'єкти тваринного світу під час провадження планованої діяльності, у відповідності до вимог статей 9, 37, 39, 40 Закону України «Про тваринний світ»: збереження умов існування видового і популяційного різноманіття тваринного світу в стані природної волі; недопустимість погіршення середовища існування, шляхів міграції та умов розмноження диких тварин; збереження цілісності природних угруповань диких тварин; запобігання загибелі тварин під час здійснення виробничих процесів; охорону середовища існування, умов розмноження і шляхів міграції тварин;
недоторканість ділянок, що становлять особливу цінність для збереження тваринного світу; розроблення і здійснення заходів, які будуть забезпечувати збереження шляхів міграції тварин. Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на здоров'я населення При здійсненні планованої діяльності у відповідності до вимог статті 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів будуть розглядатися: відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші
заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами; заходи радіаційної безпеки, відповідних санітарних правил, а також заходи встановлені нормами, іншими актами законодавства, що містять вимоги радіаційної безпеки.
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку до Програми має враховувати вимоги статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і містити інформацію про характер проєктних рішень з урахуванням сучасних знань і методів оцінювання.
9. Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки до проєкту документа державного планування рівня громади «Програма економічного і соціального розвитку Слов’янської міської територіальної громади на 2025 рік» подаються до Слов'янської міської військової адміністрації Краматорського
району Донецької області: на електронну адресу: info@slv.gov.ua у письмовій формі з темою листа «До заяви про визначення обсягу СЕО» Відповідальна особа: Оксана КАСЬЯНОВА Строк подання зауважень та пропозицій становить 15 діб з дня оприлюднення Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки, тобто до 21 жовтня 2024 року включно.
10. Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:
З текстом Заяви можна ознайомитися на офіційному сайті Слов’янської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області у розділі Прес - центр «Оголошення» за посиланням: https://slv.gov.ua/ від 07.10.2024
Замовник/Уповноважена особа замовника:
Слов’янська міська військова адміністрація Краматорського району Донецької області/ КИРИЦЯ ОЛЕКСІЙ ПАВЛОВИЧ